Vodič, Alexander Samek údajnezaspal za volantom svojho elektromobilu Tesla, Model S za jazdy. Kalifornskej polícii trvalo približne 7 minút, a prešli asi 11 kilometrov, kým ho zastavili. Píše o tom web Electrek.

tesla
 
Pretože auto dokázalo ísť tak dlhú cestu bez havárie sa predpokladá, že bolo v režime autopilota. Skutočné okolnosti sú však nejasné. V režime autopilota vozidlo po každých 15-20 sekúnd si spustí hlasné pípanie, pokiaľ senzory na volante necítia ruky šoféra. Vozidlo vtedy vyhodnocuje, že šofér nedrží volant. Následne autopilot zastaví vozidlo bez reakcie vodiča.
 
 Hliadka privolal na pomoc 2 autá, obklopili Teslu a postupne ho  spomaľovali, až sa podarilo zastaviť na blízkej čerpacej stanici. Šoféra zobudili, podrobili dychovej skúške, následne bol zatknutý za šoférovanie vozidla pod vplyvnom alkoholu. Tesla tiež prešetruje prípad autopilota.
 
Teraz niečo o aute
Začali ho vyrábať od roku 2012 v USA: Fremont – Kalifornia, a v Európe: Tilburg – Holandsko.
Faceliftom prešiel v apríli 2016. Zmenili len prednú masku, kde imitáciu nasávania chladiča vymenili za decentnú linku podobné k modelu X.

nabíjení
 
Do výroby sa dostala verzia:
» 60 kWh, s dojazdom 335 km,
» 85 kWh verzia s dojazdom 426 km (podľa EPA).
» Po Facelifte nahradili batériu z 85 kWh na 90 kWh.
» V auguste 2016 uviedli na trh najsilnejšiu verziu P100D so 100 kWh batériou, ktorá dostala silnú akceleráciu. Dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,5 sekúnd (Ludicrous Mód).
 
Luxusné auto má náhon všetkých kolies, každé koleso je naháňané s 2 elektromotormi.
Ich sila dosiahne až 416 koní (310 kW), točivý moment až 600 Nm.
Troj-fázový asynchrónny motor dosiahne rýchlosť 250 km/h (no je elektronicky obmedzená). Má 1-rýchlostnú Prevodovku s pevným pomerom (9,73:1). Dizajnérom je Franz von Holzhausen.
 
Karosériu vyrobili z hliníku. Zlepšenie aerodynamiky a zníženie odporu. Kvôli tomu má automobil napríklad kľučky zasunuté v karosérií sa vysunú len pri stojacom odomknutom vozidle. Aj to len v prípade že sa k autu niekto priblíži.
 
Motor aj batéria umiestnená do podvozku vozidla, uvoľnil batožinový priestor vpredu a vzadu. 5 miestná Tesla S má + 2 miesta v zadnom batožinovom priestore.
 
Interiér je futuristický a netradičný, väčšinu tlačidiel nahradil dotykový LCD panel s uhlopriečkou notebooku až 17″. Multifunkčná obrazovka má navigačný systém Google maps, autotelefón, bluetooth modul, display HD kamery, prehliadač chrome a prehrávač multimédií.
 
Bezpečnosť je na pravom mieste; 5 hviezdne ohodnotenie spĺňa najprísnejšie požiadavky z každých strán.
 
V apríli 2016 do výbavy pribudli aktívne full LED svetlomety a tzv. režim biologická ochrana – filtruje prívod vzduchu a zadržiava alergény, baktérie a všetky ďalšie škodliviny obsiahnuté v ovzduší.
 Štandardná nabíjačka je dodávaná s výkonom 11 kW/h, možné objednať aj s výkonom 16,5 kW/h.